Mobiliteitscentrum – Postkantoren

6 december 2012

Mobiliteitscentrum – Postkantoren

De uitdaging
Landelijke retailorganisatie gaat in 4 jaar alle locaties sluiten. 2000 medewerkers zullen hierdoor hun baan verliezen. De medewerkers dienen zo goed mogelijk ondersteund te worden in het vinden van ander werk. Hiervoor dient een mobiliteitscentrum opgezet te worden.

    De aanpak

  • Ontwikkelen strategisch plan
  • Opzetten mobiliteitsorganisatie met 10 mobiliteitscoaches die werken vanuit 5 locaties en proactief naar de medewerkers gaan
  • Ontwikkelen middelen (workshops, begeleidingsproces, materiaal, medewerkers, volgsysteem)

Het resultaat
Er wordt een landelijk dekkende mobiliteitsorganisatie opgezet, met eigen middelen en mobiliteitsproces. Mobiliteit gaat leven in de organisatie. Meerderheid van de medewerkers wacht ontslag niet af maar kiest ervoor om vrijwillig en vroegtijdig de organisatie te verlaten.

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.